У Спомен-библиотеци Карловачке гимназије, дана 03.03.2020. године, од 12:40 сати, матуранти Карловачке гимназије су, примењујући јапански стил презентације, говорили о различитим улогама човека у савременом свету.
Карловачка гимназија је по други пут организовала догађај који је званично подржала организација Печа куча (Pecha Kucha) из Токија. Улаз је био слободан, а матуранти су своју вештину говорништва и презентације представили пред ученицима првог разреда.
Иначе, прва Печа куча (или: печакча, како би то Јапанци изговорили) ноћ је одржана у Токију 2003, а осмислили су је архитекте, Астрид Kлајн и Марк Дитам. После тога су се овакви догађаји организовали у 137 земаља и 1.200 градова света.
Реч је о специфичном формату презентације: излагање о одређеној теми организовано је у 20 слајдова који се смењују на сваких 20 секунди.
У оквиру овогодишње теме под називом Улоге човека у савременом друштву матуранти су говорили о екологији, функционалној писмености, негативној утопији, љубави, фотографији, социјалним мрежама, демагогији, феномену тетоважа, слободи говора, али и о творцима јапанских манги будући да се већ две године у Карловачкој гимназији јапански језик изучава као први страни језик. Управо због тога су, присутни, током паузе, имали прилику да дегустирају и аутентични јапански чај, а приказан је и промотивни видео Печа куче.
Програм су водили матуранти Зоран Луткић и Филип Рајић, а представили су се матуранти: Ива Мандарић, Ања Латиновић, Соња Вишковић, Теодора Илић, Маја Брадић, Јована Бањанин, Вања Степановић, Елена Упчев, Ана Дејановић, Матеја Карделис, Ивана Мандић, као и ученик I6 разреда, Немања Тобџић, који је, заједно са ученицима првог разреда: Мином Десницом, Ларом Стајић, Мином Секулић, Ханом Фифа, Катарином Дилберовић и Андрејем Шималом претходно учествовао о обележавању интернационалног Печа куча дана.
Детаљније на веб адресама:
https://www.rtv.rs/sr_lat/mladi/aktuelno/japanska-inspiracija-u-karlovackoj-gimnaziji_1097950.html
Љиљана Малетин Војводић, Маја Рогач Станчевић, проф. књижевности и реторике