УЧЕНИЦИ КАРЛОВАЧКЕ ГИМНАЗИЈЕ НАГРАЂЕНИ ЗА РАДОВЕ О ВЕШТАЧКОЈ ИНТЕЛИГЕНЦИЈИ
Да ученици често показују више маште, храбрости и умећа у коришћењу вештачке интелигенције него одрасли, потврдио је литерарни конкурс Центра за образовање из Крагујевца на тему „Вештачка интелигенција – АИ у образовању”, који је био отворен од 4. до 21. септембра.
Овај конкурс, намењен ученицима основних и средњих школа, имао је за циљ да подстакне младе ауторе да кроз писану реч истраже и прикажу на који начин АИ може унапредити процес наставе, али и допринети ваннаставним активностима, креативном изражавању и развоју нових идеја. Организатори су истакли да су радови показали не само знање и разумевање технологије, већ и богатство дечје имагинације и спремност да се размишља изван устаљених образаца.
Међу пристиглим радовима посебно су се истакли ученици Карловачке гимназије, која је на конкурсу учествовала са чак шест пријава. Највећи успех остварили су Соња Рељин, ученица трећег разреда смера за шпански језик, освојивши прво место у категорији средњих школа, и Марко Радујков, ученик трећег разреда смера за историју и географију, који је заузео друго место. Њихови радови препознати су по оригиналности идеја, јасној визији о улози вештачке интелигенције у образовању и упечатљивом стилу писања.
Свечана додела награда одржана је у петак, 26. септембра, у оквиру манифестације „Ноћ истраживача 2025”, која се традиционално обележава широм Европе на иницијативу Европске уније. Тиме је допринос ученика награђен у посебном амбијенту посвећеном популаризацији науке и повезивању младих са савременим токовима истраживања и технологије.
„Честитам својим изузетним и радозналим ученицима на њиховој креативности, отворености за нове технологије и способности да покажу како АИ може бити инспирација и у учењу и у стваралаштву. Било је право задовољство бити им подршка и заједно с њима уживати на овом лепом и поучном догађају у Крагујевцу”, изјавио је ментор награђених ученика, професор информатике Горан Јовишић.


